Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn vader was een SS er, ik zoek.....

  • Michel

    Ik zoek mensen die dit ook hebben, helaas kwam ik er achter toen hij een maand overleden was, ik wil meer over die tijd weten, wie of wie .

    Groetjes Michel

  • BINKI

    Hoi!

    Opa van mijn vriend( geb.in Rotterdam, voor 1939 verhuist naar DE) was ook een SS-er. Ik praat vaak met hem er over enz.( hij is bijna-90 j.).

    Ik ben in Polen geboren, na mijn 18-de kwam ik naar NL. In PL heb ik vaak over 2-de wo gehoord, vanwegen de kampen ,mijn oma en haar vader hebben toen zwaar gehad, mijn opa heeft ook dingen meegemakt…….

    Dus in het kort– toen ik jong was, dacht ik zeer negatiev over duitsers en nog erger over mensen die tijdens 2-de wo in SS waren.Met mijn 16-de ben voor het eerst in Oswiecim-Auschwitz geweest en ook ondekt dat mijn opa een spion was( poolse leger). Fotos-uit kampen en andre vreslijke documentatie gewonden bij mijn oma thuis……dus ik denk ,dat iedereen zou het gevoel hebben van“'kwadheid op…”'

    4 j. terug mijn vriend ontmoet en blijkt dat zijn opa bij SS-ers was. Erst dacht ik ….NEE! zijn opa hoef echt niet bij ons op bezoek komen( zou ik hem laten zien waar de duer is….dat die oprot) ….EN wat zou mijn mam zeggen als zij achter kom en oma die zou mij nooit spreken.

    Nu moet ik lachen er over ,want“” SS opa'" is een zeer lieve man met goeje hart.

    ALS JE VRAGEN HEB OVER SS STUR MIJ E_MAIL ok. Gr. BINKI

  • richard faessen

    zolang we leven moeten we elkaar vergeven Ieders straf komt na de dood gegroet vriend van een hollandse 36 jarige niet extreem katholieke boer !

  • richard faessen

    ps mijn echte opa was een gematigde ? nsb er

  • piemel

    Toch vreemd dat als je aan ‘'prikbord ’' vraagt of ze je artikel willen verwijderen ze net doen of ze achterlijk zijn.

    Tegenwoordig kun je niet eens meer met een borrel op je hart luchten zonder dat je daar tig jaar voor gegoogled word.