Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Manieren om de kans op terrorisme in Nederland sterk te verkleinen

  • Kees Vriezen

    Ik vind terrorisme verschrikkelijk en ik verwerp het volledig. Ik weet dat er veel vredelievende en aardige Moslims zijn. Maar helaas zijn er ook Islamitische groepen in ons land met terroristische plannen. Dat is onlangs gebleken uit onderzoek van de AIVD.

    We kunnen de kans sterk verkleinen dat er in Nederland aanslagen worden gepleegd door Islamitische terroristische groeperingen op de volgende manieren:

    1. Nederland zou openlijk en krachtig afstand moeten nemen van de oorlogsmisdaden die de VS (hebben) begaan in het kader van hun inval in Irak en Afghanistan. Ik denk hierbij onder andere aan de martelingen in de Iraakse Abu Grahib gevangenis en aan de schendingen van de mensenrechten bij de krijgsgevangenen op Guantanamo Bay.

    2. Nederland zou het beste zijn troepen kunnen terugtrekken uit Irak en Afghanistan tot Amerika haar gedrag verbetert in deze kwesties en de verantwoordelijken van de martelingen in hoge posities (harder) bestraft.

    Daarme verminderen we ook de schijn dat onze militaire aanwezigheid in die gebieden deels is ingegeven door strategische belangen op het gebied van de oliewinning. Immers, in veel andere landen zonder aardolie, waar wrede dictators aan de macht zijn, vinden we militaire inmenging niet nodig. Dat is meten met twee maten.

    3. Nederland zou openlijk en krachtig afstand moeten nemen van de bezetting door Israël van de Palestijnse gebieden en van de Israëlische onderdrukking van de Palestijnen.

    4. De Nederlandse overheid moet via de t.v. en internet stimuleren dat elke Nederlander vriendschappelijk contact heeft met een moslim in Nederland of in een ver land. Bijvoorbeeld in Irak of Pakistan. Dit contact kan het makkelijkst via internet. Dit kan onder andere onderdeel uitmaken van het lesprogramma op de scholen.

    5. De integratie van allochtonen in ons land kan worden bespoedigd door op radio, tv en internet 24 uur per dag kursussen aan te bieden in de Nederlandse taal.

    6. Als er in 2007 veel mensen op de SP stemmen, kan die partij deel gaan uitmaken van het nieuwe kabinet en zo een belangrijke bijdrage leveren aan internationale verzoening en veiligheid.

    7. We moeten goed bewapende militairen inzetten om alle vitale doelen te bewaken in ons land. Dat is rustig werk, waarbij die militairen kunnen uitrusten van uitzending naar oorlogssgebieden.

  • Sandra

    Mooie opsomming van feiten hoor. Waarom laten wij de moslims niet ons land besturen. Dan mogen vrouwen onderdrukt worden, kerken verdwijnen uit ons straat beeld. Een lekker speklapje mag dan niet meer enz enz.

    Mijn mening is:

    1) Nederland moet meer troepen gaan sturen naar Irak en Afganistan.

    2) De SP moet verboden worden.

    3) Nederland moet openlijk steun betuigen aan Israel.

    4) Nederland moet de koers en lijn van de VS volgen.

    5) De moslims in Nederland moeten zich maar eens aanpassen aan onze normen en waarden en niet anders om.

    6) Iedere moslim die enige sympathie heeft voor terreur moet direct en zonder enige vorm van proces worden uitgezet. Als het om een imam gaat ook de moskee sluiten en afbreken.

    7) Islamitische scholen moeten gesloten worden en hoofddoekjes en andere islam kledij verbieden in het openbare leven

  • Kees Vriezen

    Bedankt voor je reactie Sandra. Ik begrijp je bezorgdheid wel een beetje, maar ik ben benieuwd naar de argumenten voor je 7 stellingen. En zou je inhoudelijk willen ingaan op de argumenten die ik heb genoemd?

  • Zorba

    Haar mail adres zegt al genoeg, waar ze die mening vandaan haalt.

    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het niet met haar eens ben.

    Met punt 1, 2 en 4 ben ik het dus niet eens.

    Met jou Kees ben ik het dus helemaal niet eens alleen punt 7 gedeeltelijk.

    Hans

  • Kees Vriezen

    Bedankt dat je wilde reageren Hans. Deze problemen zijn ingewikkeld. En makkelijke oplossingen liggen niet voor het oprapen. Dus het lijkt me logisch dat mensen komen tot heel verschillende visies.

    We hebben allemaal een andere achtergrond en andere ervaringen. Ik lijkt me het belangrijkste dat we elkaar begrijpen en respecteren, ondanks tegengestelde visies.

    http://www.ishetnubeter.nl/forum/board_entry.php?id=114

  • Lou

    Terrorisme wordt aangewakkerd door de yankees. Daar mogen de klappen vallen.

    911 is in scene gezet puur voor dit doel.

    Lou

  • Spitsz

    Tja, en weg is Sandra.

    Wellicht maar beter ook, als zij alleen maar haar ongenoegen kan uiten en niet argumenteren.

    Sterke punten trouwes Kees.

    Maar helaas blijkt dat het ouderwetse koloniseren ons westerlingen nog steeds in het bloed zit.

    Jullie zijn minderwaardig dus moet je je aanpassen aan onze “normen en waarden ”. Maar reken er niet op dat wij jullie ooit als onze gelijke zullen beschouwen.

    En dit gebod geldt voor elk “ander ”ras !

    Ik denk trouwens niet dat wij als mensen ooit nog eens zonder onderlinge haat op deze planeet zullen samenleven.Het is een nobel streven om dit te willen bereiken, maar volgens mij gaan onze ogen pas open na onze dood.

    Tenminste die indruk krijg je als je je een beetje verdiept in de esoterie.

    Misschien een alternatief vak op de basisschool i.p.v. Engels ?

    Spitsz.

  • Kees Vriezen

    Spitsz schreef: “esoterie. Misschien een alternatief vak op de basisschool”

    Ik denk dat er op alle opleidingen heel uitgebreid les moet worden gegeven in het voorkomen en oplossen zonder geweld van conflicten. Ook op militaire opleidingen.

  • Anonymous

    >>Kees Vriezen schreef:

    >

    > Ik vind terrorisme verschrikkelijk en ik verwerp het

    > volledig. Ik weet dat er veel vredelievende en aardige

    > Moslims zijn. Maar helaas zijn er ook Islamitische groepen in

    > ons land met terroristische plannen. Dat is onlangs gebleken

    > uit onderzoek van de AIVD.

    >

    > We kunnen de kans sterk verkleinen dat er in Nederland

    > aanslagen worden gepleegd door Islamitische terroristische

    > groeperingen op de volgende manieren:

    >

    > 1. Nederland zou openlijk en krachtig afstand moeten nemen

    > van de oorlogsmisdaden die de VS (hebben) begaan in het kader

    > van hun inval in Irak en Afghanistan. Ik denk hierbij onder

    > andere aan de martelingen in de Iraakse Abu Grahib gevangenis

    > en aan de schendingen van de mensenrechten bij de

    > krijgsgevangenen op Guantanamo Bay.

    >

    > 2. Nederland zou het beste zijn troepen kunnen terugtrekken

    > uit Irak en Afghanistan tot Amerika haar gedrag verbetert in

    > deze kwesties en de verantwoordelijken van de martelingen in

    > hoge posities (harder) bestraft.

    >

    > Daarme verminderen we ook de schijn dat onze militaire

    > aanwezigheid in die gebieden deels is ingegeven door

    > strategische belangen op het gebied van de oliewinning.

    > Immers, in veel andere landen zonder aardolie, waar wrede

    > dictators aan de macht zijn, vinden we militaire inmenging

    > niet nodig. Dat is meten met twee maten.

    >

    > 3. Nederland zou openlijk en krachtig afstand moeten nemen

    > van de bezetting door Israël van de Palestijnse gebieden en

    > van de Israëlische onderdrukking van de Palestijnen.

    >

    > 4. De Nederlandse overheid moet via de t.v. en internet

    > stimuleren dat elke Nederlander vriendschappelijk contact

    > heeft met een moslim in Nederland of in een ver land.

    > Bijvoorbeeld in Irak of Pakistan. Dit contact kan het

    > makkelijkst via internet. Dit kan onder andere onderdeel

    > uitmaken van het lesprogramma op de scholen.

    >

    > 5. De integratie van allochtonen in ons land kan worden

    > bespoedigd door op radio, tv en internet 24 uur per dag

    > kursussen aan te bieden in de Nederlandse taal.

    >

    > 6. Als er in 2007 veel mensen op de SP stemmen, kan die

    > partij deel gaan uitmaken van het nieuwe kabinet en zo een

    > belangrijke bijdrage leveren aan internationale verzoening en

    > veiligheid.

    >

    > 7. We moeten goed bewapende militairen inzetten om alle

    > vitale doelen te bewaken in ons land. Dat is rustig werk,

    > waarbij die militairen kunnen uitrusten van uitzending naar

    > oorlogssgebieden.

    __________________________________________________________________

    Over het feit dat terrorisme verschrikkelijk is ben ik het met je eens, en ik denk velen met mij. Echter vind ik een paar van je punten wel een beetje ‘zwak’, je zou hiermee alleen maar toegeven aan terrorisme. Ik denk dat ik maar gewoon het rijtje af ga:

    1. Hiermee ben ik het geheel eens!

    2. Nu zou Nederland zijn troepen moeten terug trekken omdat Amerika zich niet gedraagd? We zitten daar omdat we willen zorgen voor vrede en orde, jammer genoeg inderdaad onder druk van de VS. Ik vind alleen niet dat we direct moeten terugtrekken omdat de VS zich niet gedraagt. Er zijn nou eenmaal taken die Nederland moet nakomen als lid van de VN en NAVO.

    3. Wat zou je bereiken met het openlijk afstand doen van die bezetting, dat is een conflict wat nu toch al zo lang aan de gang is dat het gewoon iets is wat ze daar zelf moeten ‘uitvechten’, juist door elke keer de bemoeizucht van de westerse wereld loopt het daar op de klippen: gewoon laten gaan dus!

    4. De overheid kan niet dwingen met wie je omgaat en wie niet. Moeten wij ons nou aanpassen aan hun of zij zich aan ons, het gaat er om dat we elkaar respecteren en accepteren, niemand hoeft dan echt veranderen, leef gewoon naar de normen van het land waar je leeft en thuis zoek je het maar uit.

    5. De intergratie kan worden bespoedigd door minder mensen toe te laten en alleen mensen toe te laten die zich ook daadwerkelijk willen aanpassen aan onze normen in plaats van de moslims die weigeren vrouwen een hand te geven.

    6. Iedereen moet gewoon stemmen op de partij waar hij of zij in gelooft. In mijn geval nog steeds de CDA, als straks de PvdA weer de macht krijgt zal het even beter gaan maar vervolgens storten we in een gat, de CDA denkt tenminste na over de lange termijn en doen dingen die in de toekomst onze veiligheid en zekerheid kunnen garanderen.

    7. We moeten onze militairen gebruiken waar ze nodig zijn, gedeeltelijk in oorlogsgebieden om daar vrede te stichten/bewaren, gedeeltelijk in Nederland, hier kunnen ze dan onze veiligheid garanderen.

    Ik hoop dat dit een duidelijke en andere kijk op deze punten is.

  • Kees Vriezen

    Bedankt voor je reactie Anonymous.