Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oorlogsverhalen gezocht

  • Naomi

    Omdat weinig kinderen (vind ik dan) interesse hebben in de Tweede Wereld oorlog wil ik persoonlijke oorlogsverhalen verzamelen en samen bundelen.

    Dit, omdat het weer eens wat anders is dan een uitleg over de oorlog.

    De bedoeling is dat kinderen zich echt proberen te verdiepen in iemands verhaal.

    Ik ben op dit idee gekomen doordatmijn oom zijn verhaal vertelde.

    Ik had het idee dat ik in zijn verhaal zat, ongelooflijk en net een film.

    Het is lastig om mensen te bereiken via het internet over de oorlog…

    Maar misschien dat jij mensen kent die hun verhaal kwijt willen die niet vergeten mag worden, dat doorverteld moet worden en dat bijzonder is??

    Mensen mogen ook brieven schrijven en deze opsturen.

    Voor mijn adres vraag ik je een privebericht te sturen!

    Dus vraag verhalen in je omgeving! Aan je opa, oma en andere familieleden!

    Verhalen over andere oorlogen zijn ook welkom

    http://boeken-van-naomi.hyves.nl/

    www.naomidefolter.nl

  • harry kuiper, journalist Den Haag

    Laat mij je attenderen op mijn boek 14 vluchtelingen - na de slag om Arnhem 1944-1945. Het manuscript was medio feb. jl. klaar, het boek is uitgegeven door PENN uitgeverij in Leeuwarden. Mijn ouders en ik zijn drie van die vluchtelingen (ik was in die hele periode 5). In totaal heb ik een 30 mensen met eigen herinneringen geïnterviewd of hun herinneringen gelezen.

    (als je het zou willen kopen. de winkelprijs is € 18,50. 232 pagina's, +40 foto's.)

    groet,

    harry kuiper

    journalist, Den Haag

  • Jan Gerritsen geb. Bathoorn

    Hallo Naomi

    Via Google kwam ik op deze site met je oproep Oorlogsverhalen.

    Ik zoek al heel lang iemand die mijn verhaal in boekvorm wil schrijven.

    Op mijn site “zoektocht van 32 jaar”;

    http://home.kpn.nl/haqa02bs

    heb ik al heel veel geschreven maar nog lang niet alles over mijn zoektocht als bevrijdingskind.

    Er wordt over deze groep zo weinig geschreven omdat het lijkt of er nog steeds een taboe op rust.

    Ik vind dit voor het nageslag toch een heel belangrijk onderwerp omadat er meer dan 10000 van deze kinderen zijn

    met vriendelijke groet

    Jan Gerritsen geb.Bathoorn

    bath-full@kpnmail.nl

  • Edwin Diekman

    Hallo allemaal,

    Al enige tijd ben ik op zoek naar het radio oorlogsverhaal uitgezonden door de EO in de jaren 80 of 90.

    Het heet volgens mij het gebed van Generaal Patton (Ardennenoffensief).

    Wie heeft dit voor mij?

    Groet,

    Edwin.

  • Jan Meijer

    U zoekt oorlogsverhalen ?

    Dan moge ik u verwijzen naar mijn boek: “Jongens achter de frontlijn.Opgroeien in oorlogstijd ”

    Ik woonde in de oorlog in Velp bij Arnhem.Daar hebben veel oorlogshandelingen plaats gevonden en over al mijn ,soms heel gevaarlijke belevenissen, maar ook over ongevaarlijke belevenissen, heb ik een boek geschreven. Full colour met heel veel illustraties. Ik was bijna 11 jaar toen de oorlog begon en bijna 16 toen die voor mij afliep (16 april 1945).

    Wilt u meer over weten: Ga dan naar Google en vul in de zoekrubriek de titel van mijn boek in met mijn naam als auteur.

    U vindt dan een hele site met diverse publicaties over mijn boek. Bij de boekhandel kost het boek € 24,95, maar ik bied het boek aan met €. 5,= korting.

    Met vr. groet:

    Jan Meijer, Veenstukken 32, 9761 KX Eelde. Tel. 050 3093395.

    email: j.meijer2006@home.nl

  • Corrie Mettrop

    Hallo Naomi,

    Ik heb een tante van 93 jaar en op haar verjaardag komen er steeds nieuwe verhalen bij over de oorlog.

    Ik zou dat graag op papier willen hebben maar weet niet goed te beginnen ik ben geen schrijfster.

    Zou er iemand zijn om dit te doen?

    Ik ben benieuwd naar je antwoord.

    Met vriendelijke groet,

    Corrie Mettrop

  • J.Meijer

    Heer N.Peters te Doetinchem.

    Op 6 april bestelde u mijn boek “Jongens achter de Frontlijn” dat ik u met mijn nota heb toegezonden.Daar er geen betaling volgde en ik u op 17 mei 2010 een betalingsherinnering gezonden. Ook daarop heeft u tot nu toe niet gereageerd.

    Waarom betaalt u in vredesnaam het boek niet ? Ik vind dit geen stijl ! Ik verzoek u dit alsnog per omgaande te doen op mijn bankrekening no.

    876093 t.n.v. J.Meijer,Eelde. (Bedrag van de nota € 23,34).

    Bij niet betaling zal ik op andere wijze trachten de nota van u te innen. De kosten zijn dan voor uw rekening.

    Eelde, 21 juni 2010. J.Meijer.

  • Dominic.Robijns

    Een kleine inleiding het is teveel voor mij, als een boek.

    Alleen al begin 1945. zogenaamt een Vakantie, met drie honderd kinderen , in een rijnaak bij centaalstation in Amsterdam .Luiken dicht dagen varen naar ??

    We kregen af en toe een paar broden toe geworpen, 300 kinderen en wat stroo. In zwartsluis gestopt ging de leiding weg. ze hoorde meschien het einde van oorlog.

    en waren waarschijnlijk ( NSB ers ) we liepen met 300 kinderen naar meppel, daar verdeeld bij mensen geslapen.

    we zijn uiteindelijk naar Hoogeveen gelopen, en daar in een school onder gebracht,met stroo op de grond. etz.etz etz…………zoals ik zei teveel.

  • shirley

    hallo mijn naam is shirley.

    voor oorlogsverhalen moet je es op men site kijken

    ik ben zelf dertien en ben erg geïntreseerd in de oorlog en de verhalen.

    dit is de link

    www.oorlogsverhalen.weebly.com

    hopelijk tot snel!

  • `j huijzer

    Over mijn ouders is een boekje geschreven ‘De Tussentijd’. Mijn moeders verhaal gaat vooral over hoe zij door de hongerwinter is gekomen. Mjin vader is als dwangarbeider getransporteerd naar Duitsland.

    Dit boekje stel ik graag beschikbaar voor serieuze doeleinden.